WOW-TR'den içerik yardımı almaya devam ediyoruz. WOW-TR ve yazarları Cataclysm üzerine çok güzel bir seri yapmışlar, biz de dayanamadık ve izinleriyle sitemizde de bu yazılara yer vermeye karar verdik. İlk yazı Cataclysm'de Shaman'a ne olacağı üzerine, buyrun!
World of Warcraft: Cataclysm genişleme paketinin bereketinden bütün classlar yararlanacak gibi görünüyor, bunlardan biri olan shaman için betada bekleyebileceğimiz değişiklikler aşağıdadır. Unutmayınız ki bunların çoğu beta sürecinde değiştirilebilir.
Yeni Shaman Büyüleri
Primal Strike (level 3): Bl@zzard’ın leveling spec olarak Enhancement‘ı değerli kılabilmek amacıyla eklediği ve silahınıza bağlı olacak etkili bir skill
Healing Wave (level 4): Çoğunuzun da bildiği gibi bu skill zaten mevcut ama Bl@zzard Lesser veGreater olarak bunu kategorilendirmeyi düşünüyor.
Unleash Weapon (level 81): Silahınızdaki enchantları tüketerek size yararlı etkilere neden oluyor. Shaman Dual-wield yapıyorsa her iki silahın da Enchant’ı aktive edilir. 30-yd menzil, 15-sn cooldown. Enchanta göre etkiler aşağıda
* Windfury Weapon - Silahınızın spektral halini düşmana fırlatır, silahın hasarının %50’sini iletir ve Haste’inizi 5 atack için arttırır.
* Flametongue Weapon – Ateş hasarı verir ve bunu takip edecek vuruşunuza bonus %20 ateş hasarı katar.
* Earthliving Weapon – Hedefinize heal verir ve bir sonraki healing spell’inize %20 bonus sağlar.
Healing Rain (level 83): AoE-HoT, yani alan-etkili-zamana-bağlı heal büyüsü olarak kabaca türkçeye çevirebileceğimiz bu skill sayesinde hedef limiti olmaksızın heal atabiliyoruz. 2-sn cast süresi, 30-yd menzil, 10-sn sürerlilik ve 10-sn cooldown.
Spiritwalker’s Grace (level 85): Bu buff sadece kendinize uygulanabilir. Aktive edildiğinde Büyülerinizi yaparken hareket edebilir silahınızla saldırabilirsiniz. Cast süresi yok, 10-sn sürerlilik, 2-dk cooldown.
Yetenek ve Class mekaniklerine yapılacak değişiklikler
* Resto shaman ve bütün diğer healing classları, artık manaya daha çok dikkat etmek zorunda kalacak. MP5 kalkacak ve Mana rejenerasyonu için başvuracağımız stat Spirit olacak.
* Magic, Disease, Curse ve Poison gibi Debuffların hangi classlarca temizlenebileceği değiştirilecek. Shamanların Cleansing Totem‘i oyundan kaldırılacak. Bunun yanında Cleanse Spirit adındaki yetenekle sadece Curse‘ları kaldırabileceğiz. Resto shamanları talentlar sayesinde bu skilli geliştirebilecek ve geliştirilmiş haliyle Magic debufflarını da kaldırabilecek.
* Totem of Wrath, Flametongue Totem‘in yerini alacak. Bu totem tüm grubun Spell power’ını %4 arttıracak. Elemental shamanlar talentlerinin Fire totemlerine +%10 Spell power veren etkileri olacak. Bu %4 ve %10 birbirine stacklemeyecek.
Yeni talentler ve Talent değişiklikleri
* Elemental Reach basitleştirilecek ve dolayısıyla shamanların range’i artacak
* Elemental shamanlar için Earthquake eklenecek, Deep talent olacak. Tahmin edebileceğiniz gibi AoE
* Spirit Link, resto shamanlara kazandırılacak. Böylelikle hedefler aldıkları hasarı paylaşacak.
* Elemental specli shamanlar için Deep talent sayesinde Spirit, hit rating takviyesi yapacak.
* Ancestral Knowledge mana havuzunu arttıracak, intellect’i değil.
* Enhancing totemlerin yerini Focused Strikes alacak, bu talent Primal Strike veStormstrike‘ın hasarını arttıracak
* Mastery sistemi geleceği için, pasif bonuslar sağlayan birçok talent kaldırılacak ( Mental Quickness, Improved Windfury Totem, Mental Dexterity, Call of Thunder, Tidal Mastery, Purification, Nature’s Blessing ve diğerleri)
Mastery pasif Talent ağacı bonusları
Mastery sisteminin ne olduğunu bilmeyen, buradaki yazımı okusun. Bu bonuslar, talent ağacına ne kadar puan yatırdığınıza bağlı olarak açılacaktır.
Elemental
* Spell Damage
* Spell Crit
* Elemental Overload
Enhancement
* Melee damage
* Melee Haste
* Nature Damage
Restoration
* Healing
* Meditation
* Deep Healing
Elemental Overload: Direkt-Hasar büyülerinizin, kendilerinin daha küçük “bonus” versiyonlarını tetikleme şansı olacak. Şu anki Lightning Overload talenti gibi olacak ama diğer skillere de etki edecek.
Nature Damage: Enhancement shamanlarının Nature hasarlarına pasif bir bonus sağlayacak.
Deep Healing: Heal bütüleriniz hedefinizin sağlık seviyesiyle ters orantılı olacak. (%29 HP birisine, %30 HP birinden daha çok heal atacaksınız)
Evet shaman bu kadar, sizce nasıl olmuş? hangi talent değişmeseydi daha iyi olurdu? Yorumlarınızı bekliyoruz.
World of Warcraft içerik ortağımız WoW-TR.com tarafından sağlanmıştır. Teşekkür ederiz.
Kaynak:www.multiplayer.com.tr
www.wow-tr.com
WOW-TR'den içerik yardımı almaya devam ediyoruz. WOW-TR ve yazarları Cataclysm üzerine çok güzel bir seri yapmışlar, biz de dayanamadık ve izinleriyle sitemizde de bu yazılara yer vermeye karar verdik. İlk yazı Cataclysm'de Shaman'a ne olacağı üzerine, buyrun!
World of Warcraft: Cataclysm genişleme paketinin bereketinden bütün classlar yararlanacak gibi görünüyor, bunlardan biri olan shaman için betada bekleyebileceğimiz değişiklikler aşağıdadır. Unutmayınız ki bunların çoğu beta sürecinde değiştirilebilir.
Yeni Shaman Büyüleri
Primal Strike (level 3): Bl@zzard’ın leveling spec olarak Enhancement‘ı değerli kılabilmek amacıyla eklediği ve silahınıza bağlı olacak etkili bir skill
Healing Wave (level 4): Çoğunuzun da bildiği gibi bu skill zaten mevcut ama Bl@zzard Lesser veGreater olarak bunu kategorilendirmeyi düşünüyor.
Unleash Weapon (level 81): Silahınızdaki enchantları tüketerek size yararlı etkilere neden oluyor. Shaman Dual-wield yapıyorsa her iki silahın da Enchant’ı aktive edilir. 30-yd menzil, 15-sn cooldown. Enchanta göre etkiler aşağıda
* Windfury Weapon - Silahınızın spektral halini düşmana fırlatır, silahın hasarının %50’sini iletir ve Haste’inizi 5 atack için arttırır.
* Flametongue Weapon – Ateş hasarı verir ve bunu takip edecek vuruşunuza bonus %20 ateş hasarı katar.
* Earthliving Weapon – Hedefinize heal verir ve bir sonraki healing spell’inize %20 bonus sağlar.
Healing Rain (level 83): AoE-HoT, yani alan-etkili-zamana-bağlı heal büyüsü olarak kabaca türkçeye çevirebileceğimiz bu skill sayesinde hedef limiti olmaksızın heal atabiliyoruz. 2-sn cast süresi, 30-yd menzil, 10-sn sürerlilik ve 10-sn cooldown.
Spiritwalker’s Grace (level 85): Bu buff sadece kendinize uygulanabilir. Aktive edildiğinde Büyülerinizi yaparken hareket edebilir silahınızla saldırabilirsiniz. Cast süresi yok, 10-sn sürerlilik, 2-dk cooldown.
Yetenek ve Class mekaniklerine yapılacak değişiklikler
* Resto shaman ve bütün diğer healing classları, artık manaya daha çok dikkat etmek zorunda kalacak. MP5 kalkacak ve Mana rejenerasyonu için başvuracağımız stat Spirit olacak.
* Magic, Disease, Curse ve Poison gibi Debuffların hangi classlarca temizlenebileceği değiştirilecek. Shamanların Cleansing Totem‘i oyundan kaldırılacak. Bunun yanında Cleanse Spirit adındaki yetenekle sadece Curse‘ları kaldırabileceğiz. Resto shamanları talentlar sayesinde bu skilli geliştirebilecek ve geliştirilmiş haliyle Magic debufflarını da kaldırabilecek.
* Totem of Wrath, Flametongue Totem‘in yerini alacak. Bu totem tüm grubun Spell power’ını %4 arttıracak. Elemental shamanlar talentlerinin Fire totemlerine +%10 Spell power veren etkileri olacak. Bu %4 ve %10 birbirine stacklemeyecek.
Yeni talentler ve Talent değişiklikleri
* Elemental Reach basitleştirilecek ve dolayısıyla shamanların range’i artacak
* Elemental shamanlar için Earthquake eklenecek, Deep talent olacak. Tahmin edebileceğiniz gibi AoE
* Spirit Link, resto shamanlara kazandırılacak. Böylelikle hedefler aldıkları hasarı paylaşacak.
* Elemental specli shamanlar için Deep talent sayesinde Spirit, hit rating takviyesi yapacak.
* Ancestral Knowledge mana havuzunu arttıracak, intellect’i değil.
* Enhancing totemlerin yerini Focused Strikes alacak, bu talent Primal Strike veStormstrike‘ın hasarını arttıracak
* Mastery sistemi geleceği için, pasif bonuslar sağlayan birçok talent kaldırılacak ( Mental Quickness, Improved Windfury Totem, Mental Dexterity, Call of Thunder, Tidal Mastery, Purification, Nature’s Blessing ve diğerleri)
Mastery pasif Talent ağacı bonusları
Mastery sisteminin ne olduğunu bilmeyen, buradaki yazımı okusun. Bu bonuslar, talent ağacına ne kadar puan yatırdığınıza bağlı olarak açılacaktır.
Elemental
* Spell Damage
* Spell Crit
* Elemental Overload
Enhancement
* Melee damage
* Melee Haste
* Nature Damage
Restoration
* Healing
* Meditation
* Deep Healing
Elemental Overload: Direkt-Hasar büyülerinizin, kendilerinin daha küçük “bonus” versiyonlarını tetikleme şansı olacak. Şu anki Lightning Overload talenti gibi olacak ama diğer skillere de etki edecek.
Nature Damage: Enhancement shamanlarının Nature hasarlarına pasif bir bonus sağlayacak.
Deep Healing: Heal bütüleriniz hedefinizin sağlık seviyesiyle ters orantılı olacak. (%29 HP birisine, %30 HP birinden daha çok heal atacaksınız)
Evet shaman bu kadar, sizce nasıl olmuş? hangi talent değişmeseydi daha iyi olurdu? Yorumlarınızı bekliyoruz.
World of Warcraft içerik ortağımız WoW-TR.com tarafından sağlanmıştır. Teşekkür ederiz.
Edited by Jenkins