Jump to content

Featured Replies

rogue ile ilgili bilgiyi daha önce yazmıştım raidlerde pvp de rogueyi üstün kılabilicek önemli bi özellik eklenicek smoke bomb gibi sis bombası yanı tam detaylıca hatırlamıyorum şu anda smoke bomb içindeki düşman target alamıyor gibi şeyler var ve dediğin gibi rogue pvp de korkulu rüya olucak
valla bilmemde ço karışık olan priest daha da karışık olucak hadi hayırlısı ama gördüğüm kadarıyla discipline talentı çok imba bişey olmuş
yanlız BALANCE DRUİDLER artık casterları cıldırtır silence eklenmiş utanmamışlar bide toplusunu koymuşlar heal talentine de %10 direk spell reduce
RULLZ
artık mage ve lockalrın bir adım önünde moonkinler :P
JUSTİCE
DK'da gözle görülür bir revizyon var, özellikle en büyük değişim blood talent ağacında olmuş. Biliyorum yine göze çarpan bir çok eski talent yerli yerinde duruyor olabilir ama talent ağacına eklenen yeni talentler, bunların diziliş biçimleri ve talent bağlarının değişmesi yapıyı oldukça çarpıcı bir şekilde etkilemiş.

Bu yazımda blood ağacındaki değişiklikler hakkında yaptığım gözlemleri sizlerle paylaşmak istiyorum.

İlk satırda yer alan 3 talentin ortasındaki Subversion yerini Exsanguinate talentine bırakmış. Subversion talentine baktığımız zaman tam anlamıyla bir PVE dps talenti, 3 vuruşun (BS,HS,OB) kritik olma şansını %9 arttırıken, blood ve unholy hallerinde (presence) %25 threat mitigation sağlıyor. Tabi bu talentin PVP’deki yararı da yadsınamaz, lakin threat mitigation PVP’de tam anlamıyla işimize yarayacak bir şey değil. O yüzden talentin PVP açısından kullanılabilirliği sınırlı.

Gelelim bu talentin yerini alacak olan Exsanguinate talentine. Exsanguination kan kaybı anlamına geliyor, insanların kendi atar damarlarından birini veya bir kaçını keserek intihar etmeleri sonucunda oluşabilecek tipik bir ölüm sebebi, örnek vermek gerekirse. Malum ‘exsanguinate’ bu kelimenin fiil hali olduğundan, bir nevi kan çekmek, organdan kan boşaltmak anlamına geliyor. Talentin açıklamasını okuduğumuzda bu tanıma uygun birşeyle karşılaşmamız kaçınılmaz.

[b]Exsanguinate: Experience veya honor veren her hedefi öldürdüğünüzde size maksimum canınızın %6'sını sağlar.[/b]

Yani toplam 30k canı olan bir DK’nın 25k canı var iken, PVE veya PVP’de bir kill alması durumunda canını 26.8k'ya kadar çıkarabileceğini anlıyoruz buradan yola çıkarak. O zaman 'the more health you have the better will this talent work for you' diyebiliriz. Talentin en güzel yanı ise experience ve honor demesi yani hem PVE hem de PVP için geçerli, oldukça güzel bir talent bence.

Tabi şunu da söylemeyi unutmayalım, bu, DK'nın blood talent ağacı için tam anlamıyla bir yenilik olarak kabul edilemez çünkü ne de olsa Vendetta talentinin bir nevi ismi ve yeri değişmiş versiyonu Exsanguinate. Ama yine de bu talentin başlangıca atılması blood talent yapısı açısından bana sorarsanız hatrı sayılır bir değişim, öyle ki bu talent blood ağacını kullanacak bir çok DK'nın bir olmazsa olmazı haline gelecektir. Peki ya Subversion ile yitirdiklerimiz?

Talent ağacının 3. satırına geldiğimizde bir an için afalladık, bir de baktık ne görelim.. Blood Caked Blade ve Bone Shield gibi Unholy talent ağacı ile özdeşleşmiş 2 talentin Blood talent ağacına yerleştirildiğini farkediyoruz. BCB talentinde tanımsal olarak bir değişime rastlayamadım, Bone Shield talentine ait tanımda ise iki ufak değişiklik var. Birincisi sizi sarıp sarmalayan o etrafınızda dönüp duran 4 tane kemiğin artık 3 tane olacağı ve tanımda yer alan ‘he and she’ ibaresinin yerini sadece [i]he[/i] kelimesine bırakması. Umarım bu duruma bayan DK'lar darılmaz. Tabi muhtemelen Bone Shield’a ait cooldown süresi, yerini 1 Unholy rune'a bırakacak. Yine hem PVE hem de PVP adına bir geliştirme olarak görebiliriz bu değişikliği.

Eskiden 9. satırın 3. sütununda yer alan Might of Mograin ise 3. satırın 3. sütununa çekilmiş. Tanımda da önemli bir değişiklik var. Yeni tanıma göre BS, HS ve RS vuruşlarının temel hasarları %25 artıyor ve talent 5 puanlı düzene geçmiş. Eski halinde 3 puanlı düzende olan bu talentin tanımında BB, BS, DS ve HS vuruşlarının kritik olması halinde bu kritik hasar bonuslarının %45 arttırıldığı belirtiliyordu. İlk bakışta bu değişikliğin bir boost veya nerf olduğunu ayırt etmek çok kolay olmayacaktır. Macrolara hakim arkadaşlar için bu bir nerf olarak görülebilir belki, ama benim şu an itibariyle şahsi fikrim bu değişikliğin blood talent ağacında ve DK’ların blood dps rotasyonlarında bir iyileştirme ve kolaylık sağlayabileceği yönünde.

Bu esnada Dark Conviction talenti ağaçtan kaldırılmış, bu bir kayıp olarak görülebilir. Retiribution talent ağacındaki Conviction ile benzerlik göstermesinden sebeple yapılmış olabileceğini düşünüyorum bu değişikliğin, yapıyı özgünleştirmek adına. Bloody Vengeance ile Vengeance talentlerinde olan benzerlik gibi. Zaten aynı yönde olan bir başka değişimi de Bloody Vengeance talentinin kaldırılmasıyla farkedebiliyoruz. Spell Deflection eskiden Rune Tap talentinin olduğu yere çekilmiş ve yanına Frost talent ağacı ile özdeşleşmiş Toughness eklenmiş. Benim fikrimi soracak olursanız, bu, blood DK’lar için müthiş bir upgrade olacaktır.

5. satırın ilk sütununda Abomination’s Might talentini görüyoruz. Tanımda ise ufak bir değişiklik göze çarpıyor. Raid ve parti arkadaşlarınıza sağladığınız %10’luk atak gücü buffunun menzili 45 yarddan 100 yarda çıkarılmış. Ayrıca bu buff sabitlenmiş. Eski tanıma bakacak olursak bu buff BS ve HS vuruşlarında %50, DS ve OB vuruşlarında ise %100 olasılık ile aktive oluyordu. İkinci satırda Rune Tap ve onun hemen altında Improved Rune Tap talentlerini değişmemiş bir vaziyette görüyoruz. Bu satırdaki en büyük değişim 4. sütunda, Mark of Blood talentinin yerini Hemorrhagic Fever talentine bırakması ile beliriyor. Cooldown’u olan bir debuff yerini Blood Boil kabiliyetini tam anlamıyla bir debuffa çeviren pasif bir talente bırakıyor. Cooldown hayranı olmayanlar için olumlu bir değişiklik olarak değerlendirilebilir. Hemorrhagic Fever retribution talent ağacında yer alan Vindication debuff talentinin bir nevi özdeşi olarak kabul edilebilir. Aradaki temel fark ise Hemorrhagic Fever, Blood Boil yeteneğimizi modifiye ederken, Vindication’da bu debuff hasar veren her türlü atak için geçerli.

[b]Hemorrhagic Fever: Blood Boil yeteneğinize %50 olasılık ile düşmanlarınızı Hemorrhagic Fever etkisi altına alma ve fiziksel hasarlarını 30 saniye boyunca %10 oranında azaltma olanağı sağlar (Tabi bu talentte harcayacağınız 2 puan ile bu olasılığı %100’e çıkarabilirsiniz).[/b]

6. satırın 3. Sütununa geldiğimizde göze çarpan yeni bir talent var, Crimson Scourge. Bu talent de Blood Boil yeteneğimizi %45 gibi hatrı sayılır bir oranla modifiye ediyor ve Might of Mograin talenti ile bağlanmış durumda. Haliyle Blood ağacını yeniden yapılandırırken BS,HS,RS ve BB yeteneklerinin çeşitli rotasyonların omurgasını oluşturması planlanmış olsa gerek demekten kendini alamıyor insan bu değişiklikleri görünce. Tabi bu rotasyonlar dahilinde IT, PS ve OB mutlaka yerlerini alacaklardır.

Bu esnada GCD’yi kullanan bir başka instant talent de tarihe karışmış. Avenging Wrath+Hysteria kombinasyonunun sonu gelmiş gibi görünüyor. Improved Death Strike talenti de 2 puanlı sistemden 3 puanlı düzene geçiş yapmakla birlikte, bu talentin sağladığı hasar bonusu %30’dan %45’e, DS’nin kritik olma şansı %6’dan %9’a ve bu vuruştan gelen can eldesi %50’den %75’e yükseltilmiş. Bu değişimin Bloody Vengeance ve Dark Conviction gibi kayıpları kompanse edebilirliği tartışma konusu olmaya açık olmasına karşın, içinde DS’nin bulunduğu rotasyonlar için belirgin bir iyileştirme olduğu yadsınamaz.

Sudden Doom yok olan talentlerden bir diğeri. Bedava Death Coillere elveda. Bloodworms talenti ise Blood Parasite talentine dönüştürülmüş, bu talentte büyük bir değişim olduğunu söyleyemeyiz. Sadece kan emen kurtların sayısı 2-4’ten 1’e indirilmiş. Onun hemen yanına da Sanguine Fortitude isminde yeni bir talent yerleştirilmiş.

[b]Sanguine Fortitude: Icebound Fortitude aktif iken alınan hasar %30 azalır ve bu yeteneğin aktive olması için rune harcanmaz.[/b]

Bu talent için hatrı sayılır bir iyileştirme denebilir. Elveda diyeceğimiz Unbreakable Armor talentinin yerini alamasa da Icebound Fortitude yeteneğini modifiye etmesi bakımından oldukça kullanışlı, özellikle PVP’de. Onun hemen altında Death Rune Mastery var, tanımda bir farklılık yok lakin talentin GCD bağımlılığı ortadan kaldırılarak pasif bir talent haline getirilmiş. Bu da oldukça yararlı bir iyileştirme olarak değerlendirilebilir.

Gelelim hemen solunda yer alan HS’ye, malum Heart Strike. Eski tanımı hatırlamakta fayda var öncelikle. Hedefinize ve onun en yakınındaki bir müttefiğine silahınızdan gelen hasarın %50’si ve buna ek olarak 368 hasar vuran HS, bütün bunların yanında bu yetenek ile iletilen toplam hasarın hedefiniz üzerindeki her disease için ayrı ayrı %10’luk ek hasarlar yaratmasına olanak sağlıyordu. Peki ya yeni HS’nin tanımında ne diyor?

[b]Heart Strike: Hedefinizdeki düşmana silahınızdan gelen hasarın %100’ü, buna ek olarak (819*0.5) hasar iletilir ve hedefinizin yakınındaki diğer 2 düşmana (tabi burada nearby derken herhangi bir menzil belirtilmemiş, melee range dediğinden olabildiğince yakın olması gerekli diye varsayıyorum), ana hedefinizin aldığı hasarın %25 azı iletilir. Yine bunlara ek olarak, bu yetenek ile iletilen toplam hasar, tüm hedefleriniz üzerindeki aktif her disease için ayrı ayrı %10’luk ek hasarlara yol açar.[/b]

Blood talent ağacının bel kemiğini oluşturan HS’deki bu belirgin iyileştirme hiç kuşku yok ki Blood severleri fazlasıyla mutlu edecektir.

Will of the Necropolis olduğu yerde duruyor durmasına ama onda da hatrı sayılır bir değişim var. Eski tanımı hatırlayacak olursak, canınızı %35’in altına düşüren hasarlar veya canınız %35’te iken aldığınız hasarları %15 oranında azaltır. Bu etki her 15 saniyede bir kereden fazla olamamakla birlikte canınızın %5’inden daha az hasarlarla tetiklenemez.

Yeni tanıma gelecek olursak;

[b]Will of the Necropolis: Size hasar veren bir atak, sizi toplam canınızın %30’undan daha aşağı bir seviyeye getirdiğinde bir adet Blood Rune elde edersiniz. Buna ek olarak Rune Tap kabiliyetinizin CD’si sıfırlanır ve alınan tüm hasarlar 8 saniye boyunca %25 azaltılır. Bu etki her 15 saniyede bir kereden fazla gerçekleşemez.[/b]

Burada da bariz bir iyileştirme var. Damage mitigation %15’ten %25’e yükseltilmekle birlikte, bir adet blood rune eldesi ve RT CD’sinin sıfırlanması, etkiyi tetikleyen can sınırının %35’ten %30’a düşürülmesi karşısında ezici olarak üstün görünüyor. Tabi bunun pasif bir talent olması ayrı bir güzellik, onu da söylemeden geçmek istemem.

Veteran of the Third War talentinde ufak bir değişiklik var. Eski haliyle 3 puan harcandığı takdirde strength değerimizi %6, stamina değerimizi %3 ve expertise değerimizi 6 arttıran bu talent, yeni halinde stamina değerimizi %9 arttırırken, expertise değerimizi 6 arttırıyor. Kısaca amcalar güçten alıp dayanıklılığa vermişler burada, ne güzel.

Hemen solda gözümüze Blood Gorged talentinin yerini bıraktığı Blood Swarm çarpıyor. Tanıma bakacak olursak,

[b]Blood Swarm: Blood Plague etkisi altında olan bir hedefe Plague Strike ile vurduğunuz takdirde bir sonraki Blood Boil yeteneğiniz %100 olasılıkla rune harcamaz.[/b]

Rotasyonunuzun içinde PS ve BB varsa ne güzel, başka ne diyebilirim. Tabi Blood Gorged talentini buna tercih edenler olabilir, o yüzden buradaki değerlendirmeyi sizlere bırakıyorum.

Son talent Dancing Rune Weapon. İlk bakışta çok büyük bir fark yokmuş gibi görünse de aslında 2 tane ölümcül iyileştirme var burada da.

[b]İlk iyileştirme talentin ve haliyle elde edilen yeteneğin GCD bağımlılığı kaldırılmış. Yani 1.5 dakika beklemenize gerek kalmadan, 60 rune miktarını yakaladığınız her an bu yeteneğinizi kullanabileceksiniz.

İkinci iyileştirme ise %50’lik hasarın yanına eklenen %20’lik parry bonusu. Rune silahı aktif olduğu müddetçe, yani 12 saniye boyunca, sahibininin parry değerini %20 arttırıyor.[/b] [b]Talent çalıştığı takdirde Blood ağacının bir vazgeçilmezi olacaktır.[/b]

Gelelim Improved Blood Presence ve genel olarak Blood Presence’nin faydalarına.

[b]Improved Blood Presence: Frost veya Unholy hallerindeyken, Blood halinden %4 hasar indirimi sağlarsınız. Ve Blood halinde iken melee ataklardan critik yeme olasılığınız %6 azalır. Bir nevi resillience? [/b]

Eski haline kıyasla bence çok daha iyi. Kaldı ki talent ağacının içindeki talentler ve yetenekler yeterince can çekme sağlıyor.

Tıpkı her classta olduğu gibi farklı mastery ağaçları DK’lar için de farklı bonusları beraberinde getiriyor. Bu bonuslar herhangi bir talent ağacında toplam 51 puan harcayana kadar artmaya devam ediyor, sonrasında ise sabitleniyor.

Blood talent ağırlıklı bir yapıda sağlanan üç bonusu kısaca özetleyecek olursak, yaklaşık %8 hasar azalımı blood ağacından direkt olarak sağlanıyor. [b]Vengeance[/b] bonusunun tanımına baktığımızda, her hasar aldığınız vakit aldığınız hasarın belli bir yüzdesi size atak gücü (AP) olarak yansır. Bu AP bonusu ise canınızın Vengeance yüzdesi ile çarpımının iki katını geçemez. Blood ağacında 58, Frost ağacında ise 18 puan harcamışken elde edilen Vengeance yüzdesi %5 civarında, Blood ağacından elde edilen damage mitigation ise %8 kadar oluyor. Vengeance bonusu için basit bir örnek verecek olursak, 30k canınız varken alabileceğiniz AP bonusu 30k*0.05*2 = 3k değerini geçemez. Tabi gelecek AP bonusu genellikle bundan düşük olacaktır, lakin hasarın belli bir yüzdesi dendiğinden burada kesin bir hesap şu an için söz konusu değil gibi görünüyor. Bilinen tek şey ise üst sınırın ne kadar olduğu.

[b]Life Shield[/b] bonusunun tanımını kısaca inceleyecek olursak, kendinize Death Strike ile her heal attığınızda (can çektiğinizde) bu sağlanan canın belirli bir yüzdesi kadar hasarı emen bir kalkana sahip olursunuz. Söylediğim buildde elde edilen Life Shield değeri %100.47.

Buradaki mekaniği tam olarak bilmiyorum ama muhtemelen Life Shield ile elde edilen yüzde miktarı belirgin bir rol oynayacaktır. Bir tahmin yapmak gerekirse, bu yüzdenin ve DS ile çektiğimiz canın çarpımı bize absorbe edilecek hasarın miktarını verecektir.

Blood ağacına genel olarak baktığımızda dayanıklılık ve hayatta kalma sanki şu an olduğundan biraz daha fazla ön plana çıkıyor. Bunda presence ve sağlanan bonusların rol oynadığını öne sürebiliriz. Dikkatimi çeken bir başka önemli değişim ise GCD bağımlılığı olan talentlerin bir çoğunun ya pasif talente, ya da rune tabanlı talentlere dönüştürüldüğü. Oynanabilirliğin biraz daha kolaylaştırılmaya çalışılması gibi bir durum sezinliyorum. Bu düşüncemde rotasyonların daha az komplike hale getirilmeye çalışılması da rol oynamıyor değil.

Umarım yeni talent ağaçları tüm classlar için hayırlı olur.

(Bir sonraki yazı: Retribution Talent Ağacı)

Edited by Vuagnon

Bl!zz DK Populasyonunu tekrar arttırıyo desenize.Etraf Wotlk in ilk günleri gibi yine dkdan geçilmicek:)
  • Author
[quote name='Nohutlupilav' date='08 July 2010 - 12:33 AM' timestamp='1278538438' post='269937']
Bl!zz DK Populasyonunu tekrar arttırıyo desenize.Etraf Wotlk in ilk günleri gibi yine dkdan geçilmicek:)
[/quote]

Worgen dk dolacak ortalık :D :D :D

Edited by ShadyRIDDLE

Yeni Rogue Yetenekleri:

[color="#8B0000"]Redirect (level 81)[/color]: Değişen hedeflere karşı Rogue sınıfı yeni bir yetenek daha kazanıyor. Redirect tüm aktif combo puanlarını rogue'un hedefine transfer ediyor böylelikle Rogue yeni hedefine diğer hedefinden aldığı combo puanlarıyla %100 verimli olarak değişim yapabiliyor. Bunun dışında Slice and Dice gibi özellikleriniz artık bir hedef gerektirmiyor böylelikle artık bunlar için extra combo puanları harcayabilirsiniz. Redirect 1 dakikalık bir cooldown'a sahip, gereksinimi yok.

[color="#8B0000"]Combat Readiness (level 83)[/color]: Combat Readiness yeni bir defansif özellik. Bu özellik aktif olduğunda Rogue ne zaman bir hasara maruz kalırsa, stacking bir buff'la gelen hasarı %10 düşürecek. Bu buff 5 kere stack olacak ve zamanı ne zaman bu özellik uygulanırsa kendini sıfırlayacak. Bu özellik 6 saniye sürece ve 2 dakika cooldown'a sahip olacak.

[size="4"][color="#8B0000"]Smoke Bomb (level 85)[/color][/size]: Rogue Smoke Bomb attığında, düşmanın hedef alma mekanizmasıyla etkileşime geçip, hedef almayı güçleştirecek. Smoke Bomb etki alanının dışındaki düşmanlarınız, smoke bomb etki alanı içindeki hedefleri seçemeyecekler. Düşmanlar Smoke bomb içine girip hedef seçebilecekler veya AoE yapabilecekler. Pv'de bu özelliğin taktiksel olarak kullanılacağını düşünüyoruz. PvE'de ise bu özellik NPC'leri de etkileyeceğinden healer korumak gibi görevlerde başarılı olabilecek. 10 saniye süreli, 3 dakika cooldown'u olacak.

Yetenek ve Mekanik Değişiklikleri

* PvP'de Rogue'nin bazı cooldown'lara ve stun-lock'a bağımlılığını azaltmak istiyoruz. Bunun için Cheap Shot ard arda kullanıldığında etkisiz hale gelebilecek. Leather Armor'a gelecek Armor ve Stamina geliştirmeleri bu konuda bize daha çok yardımcı olacaktır.
* PvE'de Slice and Dice ve Envenom gibi pasif Rogue hasar vericilerin etkisini düşürmek istiyoruz. Evet, herkes bu özellikleri kullanıyor ve biz artık pasif olarak size extra hasar veren şeylerden kurtulmak istiyoruz. Artık hasarlarınız yeteneklerinizden ve özel hareketlerinizden gelecek.
* Rogue Level atlarken problemler yaşayabiliyor. Posiyon alıp saldırıya geçmek veya DoT mekanlikleri düşük seviyelerde etkiliyken, daha sonra bu etkisini en üst seviyeye çıkana kadar kaybedebiliyor. Bunun dışında düşük levelde alabileceğiniz yeni bir özelliğe de sahipsiniz: Recuperate. Recuperate combo puanlarınızı ufak bir HoT'a dönüştürüyor.
* Combo puan değişikliklerine göre, hasar vermeyen özelliklerinizin artık bir hedefe uygulanmasına gerek kalmıyor. Bu özellik hasar veren yetenelerinizi etklemiyor ve halen combo puanı gerektiriyor. Bunun için Combo Puan arayüzü değiştiriliyor.
* Ambush artık bütün silah tiplerinde çalışıyor ancak dagger kadar etkili olmayacaklar. Stealth açlışını bununla yaptığınızda bütün rogueler bu yeteneğin bonuslarından faydalanabiliyor.
* Subtlety yeteneklerinizin son dönemdeki değişiklikleri gibi, rogue sınıfının silah seçiminde cezalandırılmasını istemiyoruz. Backstab gibi bazı özellikleri dışarıda bırakırsak artık Dagger, Axe, Mace, Sword ya da Fist Weapon'u ceza yemeden kullanmanızı sağlayacağız.
* Deadly Throw ve Fan of Knives artık Rangeed Slotundaki silahı kullanıyor. Ayrıca artık Rogueler throwing weaponlarına poison uygulayabilecekler.
* Tricks of the Trade'yi seviyoruz ancak bunu grup üyelerine daha fazla sunmayı düşünmüyoruz.

[color="#8B0000"]Yeni Talent ve Talent Değişiklikleri:

* Assassination artık daha fazla dagger, poison ve burst damage ile alakalı olarak çalışıyor olacak.
* Combat artık sword, mace, fist weapon, axe ile ilgili olacak. Combat Ruge artık Steath veya Evasion'a gereksinim duymadan da hareket edebilecek.
* Subtlety stealh ve açılışlarla ilgili olacak.Dagger ile ilgili bazı talentler burada da olacak ancak Assassination kadar değil.
* Subtlety artık daha fazla hasar verecek.
* Weapon-specilization talentleri oyundan çıkartılıyor. Hack and Slash artık tüm silahlarla çalışıyor. Mace Specialization ve Close Quarters Combat oyundan çıkartılıyor.
* Assasination ve Combat'da çok fazla pasif bonus var. Bunlar düzeltilecek.
[/color]
[color="#8B0000"]Mastery Passive Talent Tree Bonuses

Assassination
Melee damage
Melee critical damage
Poison damage

Combat
Melee damage
Melee Haste
Harder-hitting combo-point generators

Subtlety
Melee damage
Armor Penetration
Harder-hitting finishers[/color]
Yeni Hunter Ability leri

Cobra Shot (Level 81)
Fiziksel damage yerine nature vuran bir skill.Steady shot la beraber shared cooldown u var.Yüksek armor lu targetlara karşı steady shota alternatif sağlayacaktır hunterlara.BM tree sinde daha önemli bir shot olması için talent olacaktır.
Trap Launcher (Level 83)
Kullanıldığı takdirde,bir sonraki trap 40 yard ileriye atılabilir.Freezing arrow un diğer trap lere uyarlanmış şeklidir.Freezing arrow oyundan kaldırılacaktır.1 Dakika Cooldown,Global CD yok.
Camouflage (Level 85)
Hunter bi faza girer ve ranged damage lara immune sağlar.Melee ve aoe efektlerinden damage almaya devam eder.Damage alışı veya vuruşu kamufulaj ı bozar.Kamufulaj modunda hunter hareket edebilir veya trap bırakabilir.

Mekanik Değişimi

Hunterlar artık mana kullanmayacak onun yerine Focus kullanacak.Intellecten hiç bir şekilde verim almayacak.Haste focus hızında yardımcı olucak.Hunterlar yaklaşık olarak saniye başı 6 focus alacak.(Rogue lar saniye başı 10 enerji alırken hunter lar 6 focus alıcak)Aşağıda bi kaç skill in focus örneği var:
* Steady Shot/Cobra Shot: Cost Yok. Shot başı 9 focus kazandırır.
* Arcane Shot/Chimera Shot /Explosive Shot: 45 Focus.
* Aimed Shot/Multi-Shot: 60 Focus.
* Concussive Shot/Tranquilizing Shot: 35 Focus.
* Rapid Fire/Master’s Call/Disengage: 30 Focus.

Abilty'lerin Mekaniklere Göre Değişimi

*Hunterlardaki en büyük değişimlerden biri ok/mermi sisteminin kaldırılması.Gun/Bow/Crossbow hiç bi şekilde ok veya mermi harcamayacak.Interface den ranged weaponun yanında duran ammo/arrow kutucuğu kaldırıldı.Eskiden kalma ok ve mermi ler gri ve satılabilir itemlara dönüştürülücek.Ammo/Arrow çantaları büyük çantalara dönüştürülücek,hunter olmayan her hangi bi class bunlardan yararlanamayacak.
*Hunterlar artık 2 tarz pet alabilicek:Aktif ve Deponabilir petler.Hunterların artık 3 aktif peti olucak(BM talentıyla 5 e çıkabilir.) ve bunları combat dışında şehirdeki stable mastera götürmeden değiştirebilir.Pet depolarında saklanabilen petlerin sayısı arttı.Buna rağmen pasif bir peti aktif hale getirebilmek için ana şehirdeki stable masterla görüşmesi gerekecek.
*Bunlara ek olarak her hunter level 1 de kendi ırkına uygun bi pet alıcak.(Troll-Raptor gibi) Level 10 da kendi istediği peti tame leme hakkı kazancak.Burdaki amaç grubun ihtiyacını pet değiştirip gidermek.Aşağıdaki bir kaç pet familyalarında örnek verilmiştir:

Wind Serpents:Karşı tarafın aldığı spell damage ı arttıran bi debuff sağlayacaktır.(Warlock un curse of elements i gibi.)
Ravagers:Karşı tarafın aldığı fiziksel damage ı arttıran bi debuff sağlayacaktır.
(Warrior un rampage i gibi)
Hyenas:Bleed efekti olan bi debuff sağlayacaktır.(Druidin mangle ının biraz daha güçsüz versiyonu gibi)

*Sting ler veya diğer periyodik efektleri olan skill ler haste ve critical strike dan yarar sağlayacaktır.Haste li dot efekti olan skill lerin süresi artmayacaktır ama tick leme süresi kısalcaktır yani daha hızlı tickleyecektir.
*Viper Sting her 3 saniye boyunca 9 focus dolduracaktır
*Hunter'ları tamamen ranged class olarak tasarlıyorlar,Bunun için level 1 de bir takım ranged skill lerle başlayacaklar.Mongoose Bite skill i oyundan tamamen kaldırılacaktır.

Yeni Talent'lar ve Talent Değişimleri.

*Beast Mastery hunterların Careful Aim isminde yeni bi talentı olacaktır.Steady Shot ve Cobra Shot un damage ını arttırmasıyla beraber cast time ını da arttırıcaktır.Burdaki amaç bir çok skill den kombinasyon oluşmasını sağlamaktır.Özellikle yeni skill camouflage'la beraber.
*Beast Mastery hunterlar Cobra Shot u Steady Shot'a göre daha üstün yapacak talentlara sahip olacaklardır.Örnek olarak Longevity,Cobra Shot un cast time ını 1.5 saniyeye düşürür.
*Rapid Recuperation, Rapid Fire skill inin kullanıldığında 20/40/60 focus vermesini sağlayacaktır.Ve Rapid Killing e saniye başı 3 focus kazanma.
*Efficiency Chimeara,Aimed ve Arcane Shot un harcadığı focusu azaltıcaktır.
*Thrill of the Hunt Critical vurulduğunda focus kazandıracaktır.
*Hunter vs Wild Peti stun/root veya snare lendiğinde hunterın focus regen ini arttırıcaktır.

Mastery Pasif Talent Ağaçları Bonusları

Beast Mastery

* Ranged Damage
* Haste
* Pet Damage

Pet Damage:Petin damage ına etki eden pasif talentların bir çoğu artık BM talentında bulunmamaktadır.Buna rağmen bunlar yeni mastery mekaniğiyle sağlanacaktır.

Marksmanship

* Ranged Damage
* Armor Penetration
* Double Shot

Double Shot:Hunter Global cooldownun dışında %50 oranında artı bi atak fırlatma şansı olacaktır.

Survival

* Ranged Damage
* Ranged Critical Damage
* Elemental Damage

Elemental Damage:Hunterın Black Arrow/Explosive Shot gibi skill leri elemental damage vuracaktır(Arcane/Fire/Frost)
Yeni Druid Yetenekleri

Trash (Level81): Trash, 10 yard içindeki bütün hedeflere her 2 saniye de bir kanayan 6 saniyelik bir kanama ve hasar verir. Burada ki maksat ayılar tanklarken onlara vurmak için bir seçenek daha sunmaktır. Swipe’ın üzerinde kanama olan hedeflere daha çok hasar vermesi gibi, bu da kanamalardan etkilenecekler. 5 Saniye cooldown’u var, 25 rage.

Stampeding Roar (Level 83): Druid kükremeleri, 10 yard içindeki bütün müttefiklerimizin hareket hızlarını 8 saniyeliğine %40 arttıracak. Stampeding roar kedi ve ayı formlarında kullanılabilecek ama ayılar için cooldown düşürecek bir talent olabilir. Bu yeteneğin verilmesinde ki amaç; kediler ve ayıların biraz daha grup faydası sağlaması. 3 Dakika cooldown’u var, bedeli yok.

Wild Mushroom (Level 85): Hedef bölgede sihirli bir mantar yetişir ve 4 saniye sonra mantar görünmez olur. Mantarın üzerinden geçen düşmanlar onu patlatırlar ve alan hasarı verilmesini sağlarlar. Yine de tek hedeflere vereceği hasar bile çok etkili olur. Druid, ilerleyen zaman içinde kendi isteğine bağlı olarak da mantarları patlatabilecek. Bu yetenek öncelikle Balance druid için bir araç olacak ve üzerinde oynanabilecek talentler olacak. Cooldown’u yok. 40 Yard mesafesi var. Instant büyü.

Yeteneklerin ve Mekaniklerin Değişiklikleri

Listede görünen yeni yetenekler doğrultusunda daha önceden alışık olduğunuz bazı diğer yetenekleri değiştirmek istedik. Aşağıda belirtilen yetenek değişikleri kapsamlı değildir ancak her spec için neler hedeflediğimizi anlatabilirler.

• Cataclysm’de bütün hot büyüleri doğuştan haste ve crit’ten etkilecek. Haste, hotların sürelerini düşürmeyecek ama hotlar normalden daha fazla tick’leyecek. Haste, ayrıca kedilerin enerji üretimini de etkileyecek.
• Diğer healerlaın aksine Restoration druidler yeni bir yetenek almayacaklar. Zaten yeterince bolluk içinde hareket ediyorlar, bu konuda ki amacımız hepsinin verimli olduğundan emin olmak. Bir druid lifebloom stack’leri sayesinde tank-heal yapabilmeli, Nourish ve Regrowth sayesinde gruplara nokta-heal’ı yapabilmeli ve az hasar almış kişileri Rejuvenation ile iyileştirebilmeli.
• Kedilere yeni araçlar eklemek istiyoruz ve ayıları derinleştirmek istiyoruz. Eğer kediler rogue’lara, warrior’lara ya da enhancement shaman’lara benzerse yeni birkaç araç eklemek gerekir -- öncelikle güvenilir bir interrupt. Tanklamakla hasar vermek arasında ki çelişki uçurumlar olmadığından ayılar birkaç düğmeye daha basmalı.
• Barksin doğuştan dispell edilemez olacak.
• Magle(kedi)’ın hasarını arttıracağız böylece druid’ler shred yapamadıkları zamanlarda çok büyük hasar verme kaybetmeyecekler.
• Druid’ler yeni dispell mekaniği ile Abolish Poison’u kaybedecekler ama restoration druid’ler Dispell Magic(yandaş hedeflere) yeteneğine sahip olacaklar. Bütün druidler hala zehirleri Cure Poison ile lanetleri Remove Curse ile kaldırabilecekler.

Yeni Talentler ve Talent değişikleri

• Tree of Life pasif bir talent olmaktan çıkıp cooldown’u olan bir talent olacak, Metamorphosis gibi. Mekanik olarak bu kadar fazla ofansif büyü kullanabilen ve diğer healerlar kadar iyi heal çıkaran bir class haksızlık yaratıyordu. Druidlerin Tree of Life’tan alacağı yararın tam olarak ne olacağını araştırıyoruz. Doğrudan daha iyi heal’da sağlayabilir ya da her heal az da olsa farklılık gösterebilir. Ayrıca ağaç formundayken banish’lenemeyeceksiniz (Bu muhtemelen Metamorphosis’de de geçerli olacak). Ek olarak, ağaç formunun görünümünü yenilemeyi düşünüyoruz böylece bu forma girmek daha heyecan verici olacak. Bizce druidler, çok nadir zırhları ile hava atabiliyor, en azından bir tane spec artık daha çok night elf ya da tauren’e (yakın zamanda troll ve worgen’e de) benzeyecek.
• Kedilerin hasar rotasyonunu biraz silmek istiyoruz. Bütün druidlerin hoşlandığı oyun düzenini bozmak istemiyoruz ama bunu daha az özlenecek bir şeyle yapmak istiyoruz. Savage Roar ya da Rake gibi. 3.3.3’te yaptığımız gibi Mangle’ın süresini arttırmamızla bu durum ortalanacak.
• Balance druid’lerin Nature’s Torrent adında yeni bir talenti olacak. Hangisinin yüksek olduğun bağlı arcane veya nature (ya da ikisi birden) hasarı veren ve Eclipse’yi(detaylar aşağıda) arttıran bir saldırı olacak. Ayrıca Nature’s Torrent’in gelişmiş versiyonu hedefin hareket hızını %10 düşürecek. 10 Saniye cooldown’u var.
• Restoration druidlerin Efflorescence adında yeni bir talenti olacak. Regrowth’la critlenen hedeflerin filizlenmesini sağlayacak iyileştirici bitki örtüsü sağlayacak
• Kedilere ve ayılara Kick/Pummel eşitliğini vermeyi planlıyoruz – hasar vermeyen ve global cooldown’dan bağımsız bir interrupt. Dungeon ve raidlerde melee rolünü doldurmak için ve PvP’de işe yarar olması için onların buna ihtiyacı olduğunu hissettik.
• Feral ve balance druidlerin arena için iyi bir seçenek olmasından emin olmak istiyoruz. Feral druidlerin arms warrior’ın üstünden gelebileceği ya da balance druid’in mage ve warlock’ların üstünden gelebileceği araçlara ihtiyacı olduğunu göz önünde bulunduruyoruz. Unutmayın ki Cataclysm’de sınıflandırılmış ve yarışa dayanan Battleground’larla PvP manzarası oldukça farklı görünecek

Pasif Mastery Talent Bonusları

Balance
• Spell Damage
• Spell Haste
• Eclipse

Eclipse: Eclipse’i talent’ten alıp öz mekaniğe koyarak daha az gelişigüzel yapıyoruz. Balance druid’lerin güneş ve ay’ı gösterecek yeni bir kullanıcı ara yüzeyi olacak. Arcane büyü kullandıkları anda kullanıcı ara yüzeyi güneşe yaklaşacak ve nature büyülerinin hasarı artacak. Nature büyüsü kullandıkları anda kullanıcı ara yüzeyi ay’a yaklaşacak ve arcane büyülerinin hasarı artacak. Amaç; sırasıyla arcane ve nature büyüleri(Starfire ve Warth’dan daha kapsamlı) kullanarak dengeyi sürdürmek.

Feral (Cat):
• Melee Damage
• Mele Critical Damage
• Bleed Damage

Feral (Bear):
• Damage Reduction
• Vengeance
• Savage Defense

Bleed Damage ve Savage Defense: Feral druidler kedi ya da ayı formda olmasına bağlı birer pasif bonus alacaklar. Bleed Damage kediler için olacak. Savage Defense ise ayıların crit’leri damage absorption’a çeviren mevcut mekaniği olacak.

Vengeance: Bu mekanik tank hasarının (ve bu nedenle thread’in) dps class’larının gerisinde kalmamasını sağlıyor. Bütün tank spec’leri 2. pasif talent bonusu olarak bu özelliğe sahipler. Tank’a vurulduğu zaman Vengeance bonus’u onlara %5 damage done’ına eşit olan ve karakterin buffsız health’inin %10’una kadar çıkabilen stacklenebilir attack power buff’ı veriyor. Boss dövüşlerde tankların her zaman health’inin %10’u kadar attack power kazanmasını bekliyoruz. %5 ve %10 bonusları feral ağacına en az 51 puan verilirse ve druid ayı formundaysa alınıyor – bu değerler düşük level’larda daha düşük olacak. Unutmayın ki bu bonus yalnızca feral ağacına verdiğiniz puanlar çoğunluktaysa ve ayı formundaysanız kazanılıyor. Yani bu bonusla etrafta dolaşan balance, restoration ve kedi formunda ki feral druid’ler göremezsiniz. Vengeance bugünkü yaptığımız tank gear’ına göre daha iyi ya da daha kötü olabilir– hasar verme stat’ları olacak ama daha çok survival yönlü. Druidlerin doğal olarak tank gearlarında bile daha çok hasar verme statları var bu yüzden Vengeance efekti daha düşük olabilir, ama her şeye rağmen dört tankta tanklarken aynı hasarı verecekler.

Restoration:
• Healing
• Meditation
• HoT Scale Healing

HoT Scale Healing: Daha çok hasarlı hedeflerde hot’ların heal’ı artacak. Mekaniği restoration shaman’a benziyor ama direkt heal’la değil hot’la. Tahmin ediyoruz ki Cataclysm’de druid’ler büyü çeşitlerini harika kullanacaklar bu sayede hot heal ve heal ayrımı var.
[quote name='ShadyRIDDLE' date='08 July 2010 - 02:10 AM' timestamp='1278547814' post='269940']
Worgen dk dolacak ortalık :D :D :D
[/quote]

Haha aynen aynen :):):)
Bende mage talent ve spellerine baktım (doğal olarak) ve şunu söyleyebilirim ki Catac ile frost mageler gerçek bir baş belası olacak melee classlar için, şu anda zaten yeterince zor frost mageler ile uğraşmak meleeler için, catac ta gelen yenilikler ile gerçekten melee classların bulaşmak istemeyeceği bir class olacak.
Nedenini ise şu özellikler ile açıklayabilirim;
[b]Improved Polymorph:[/b] Bu yeni talent sayesinde kuzu yaptığımız hedef biz ona vurmaya başladıktan 3 sn sonra kuzudan çıkabilecek.
[b]Arcane Repulsion:[/b] Bu yeni talent sayesinde bize yapılan bir melee vuruş sonrasında, saldırgan 12 yard a kadar geri itilecek ve 6 saniyeye kadar %50 oranında yavaşlayacak.
[b]Piercing Chill:[/b] Eskiden Piercing Ice olarak kullandığımız bu talent frost zararını %6 ya kadar arttırıyordu ancak artık bu talent sayesinde düşmana frostbolt attığımızda, ona yakın 2 hedef daha chill effect yiyip yavaşlayacaklar.
[b]Shatter:[/b] Bu talent ile önceden donmuş hedeflere karşı %50 ekstra crit şansımız oluyordu ancak yeni haliyle donmuş hedeflere %15 daha fazla zarar veriyoruz (eski hali daha iyiydi sanki...)
[u][b]Improved Cone Of Cold:[/b][/u] İşte bana göre en gözalıcı talent değişikliklerinden biri, eskiden cone of cold un zararını %45 e kadar arttırırken artık bu talent cone of cold ile vurduğumuz hedeflerin 4 sn donmalarını sağlıyor! Hoşgeldin ekstra frost nova :D
[b]Fingers Of Frost:[/b] Bu talent biraz modifiye olmuş ve eski özelliğinin yanı sıra açıldığında ice lance spellinin dmgini de %130 arttırır hale gelmiş. Ice lance spellinin frostbolt unuzdan fazla vurmasına şaşırmayın sakın :)
[b]Frozen Core:[/b] Bu talentte de çok güzel bir değişikliğe gidilmiş, eskiden sadece alınan spell damage i %6 oranında azaltırken artık alınan bütün damageleri %6 oranında azaltıyor, Eski hali gerçekten çok kullanışsızdı ki özellikle frost mage ler genel olarak melee classlara karşı etkiliyken spell dmg düşürmenin pek mantığı olmuyordu. Artık talent buildlerde vazgeçilmez bir yeri olacağına eminim.
[b]Arctic Winds:[/b] Ve işte bana göre en harika 2. talent düzenlemesi de bu; Eskiden frost damage i %5 arttırır ve bize fiziksel vuruş yapılması ihtimalini de %5 azaltırdı, bana göre faydalı bir talent olmasına rağmen 5 talent istemesi yüzünden her zaman talent buildlerde dışarda bırakılmak zorunda kaldı. Yeni hali ise tek kelimeyle harika :) Artık Bu talent sayesinde canımız %35 in altına düştüğünde melee ve ranged saldırılar (fiziksel) tarafından vurulma ihtimalimiz %30 azalıyor ve buna ilaveten frost nova ve cone of cold spellerinin cooldownları %100 azalıyor, %35 in altına düşen bir mage i artık kim yakalayabilir ki :D
[b]Brain Freeze:[/b] Son olarak brain freeze de ufak bir değişiklik var o kadar mühim gözükmedi bana ama genede bir avantajı var, eskiden bu talent ile %15 şans ile 1 adet beleş frostfire ayda fireball atabiliyorduk (instant cast olarak) şimdi frostbolt ve fireball olarak değişmiş speller ki frostbolt olması sanki daha kullanışlı gibi.

Bunların haricinde Arcane ve Fire dallarında daha birçok değişiklikler gördüm ancak ilgi alanım olan frost PvP ile ilgili olabilecek kısımlarını vermeyi tercih ettim.

Edit: Yeni eklenen ve çok etkili bir frost spellini eklemeyi unutmuşum

[b]Curtain Of Frost:[/b] Bu spell LvL 83 te açılıyor, bu spell ile 10sn için buzdan bir perde yaratıyoruz (bir çeşit duvar sanırım) ve bu perdenin içinden geçen bütün düşmanlar bir miktar zarar alıyorlar ve hareket hızları %50 oranında azalıyor (talentlerle %70 oluyor). Bu spell sayesinde mage ler kalabalık savaşlarda kontrolü ellerinde tutacaklar.
Spell açıklamasında instant cast ve cooldown yok olarak gözüküyor ancak sanırım bir cooldown ı olacaktır bu spellin.

Edited by EleCtrO

Yeni Warlock Büyüleri

Fel Flame (Level 81): Hızlı vuran bir Shadowfire hasarı büyüsü. Mage sınıfının Frostfire Bolt'una benzeyen bir büyü olacak. Fel Flame ayrıca Immolate ve Unstable Affliction cooldownlarını sıfırlayacak. Fel Flame için amacımız hareketli anlarda Destruction ve Demonology kullanan Warlocklara yeni bir büyü kazandırmak. Yeşil bir ateş sahibi ve anında kullanılıyor.

Dark Intent (Level 83): Hedefe yapacağınız DoT veya Healing'e %3 critical şansı ekliyor. Hedef critical strike yaptığında, hasarınıza 1 saniyelik bir buff alıyorsunuz. 3 stack alabiliyor.

Demon Soul (Level 85): Warlock'un ruhunu petiyle birleştiriyor. Bu özellik Warlock'a yeni bir büyüler kazandırıyor. Bu büyülerin çeşidi kullandığınız pete göre değişiyor. Demon Soul'u yaklaşık 20 saniye kullanabiliyorsunuz. 2 dakika cooldown.

Soul Shard Mekanikleri

Soul Shard'lar büyük değişiklikler yerine tamamiyle baştan tasarlandı. Soul Shardlar artık inventory'de saklanmıyor artık yeni bir güç olarak arayüzünüzde gösterilecek. Warlocklar aynı anda sadece 3 tane soul shard sahibi olacak ve bunları sadece savaş halinde kullanabilecekler. Eskiden soul shard gerektiren bütün özellikler artık Soul Shard gerektirmiyorlar. Soul Burn adlı yeni bir yetenek bir tane Soul Shard'ı kullanacak ve bu büyüden sonra kullandığınız büyüye göre yeni özellikler kazanacaksınız. Soul Burn'un mana veya health gereksinimi yok ve global cooldown'a ihtiyaç duymuyor.

* Summon Demon + Soul Burn: Demon anında summonlanır.
* Drain Life + Soul Burn: Büyü kullanma hızınızı %60 azaltır.
* Demonic Circle + Soul Burn: Teleport olduktan sonra hareket hızınızı 8 saniye boyunca %50 arttırır.
* Unstable Affliction + Soul Burn: Anında Unstable Affliction hasarının %30'unu uygular.
* Soul Fire + Soul Burn: Instant cast.
* Healtstone + Soul Burn: Toplam HP'yi 8 saniye boyunca %20 arttırır.
* Searing Pain + Soul Burn: Searing Pain %100 critical olur ve Searing Pain hasarını %50 arttırır. (6 Saniye)

Mekanik ve Yetenek Değişiklikleri:

* Tüm Warlock DoT'ları crit ve haste'den etkileniyor. Haste artık DoT süresini azaltmıyor ama hasar aralıklarını azaltıyor. DoT'ları zamanlamayla birlikte ard arda iki DoT hasarını daha kısa sürede artık veremiyorsunuz. DoT'u ard arda kullandığınızda DoT süreniz artık artacak. Everlasting Affliction büyüsü gibi.
* Curse of Agony ve Curse of Doom artık Bane of Agony ve Bane of Doom olarak değiştiriliyor. Bane büyüleri artık curse yerine magic olarak sayılacak. Bu da artık bir tane Bane ve bir tane Curse kullanmanızı sağlayacak.
* Hellfire artık Warlock'a hasar vermeyecek.
* Imp artık Fire Shield'e sahip değil ancak yeni bir özellik kazanıyorlar: Burning Ember, bu özellik bir stacklenen DoT veriyor.
* Succubus'un melee menzili arttırılacak. Succubus'un artık Soothing Kiss özelliği bulunmamakta. Bunun yerine Whiplash'e sahip olacak. Bu özellik bütün düşmanları 8 yard uzağa fırlatıyor.
* Voidwalker Torment artık daha fazla hasar verecek ve yüksek miktarda AoE aggro sağlayacak. Suffering artık tek hedefe Taunt olacak.

Yeni Talent ve Talent Değişiklikleri

* Pandemic artık Drain Soul'un Unstable Affliction ve Bane of Agony kullanılmış hedeflerin %25 HP'si altında kendilerini resetlemelerini sağlıyor.
* Fel Domination kaldırıldı. (Soul Burn aynı özellikleri sağlıyor.)
* Demonlogy artık direkt hasar veren bir büyüye sahip: Demon Bolt. Bu büyü petinizin hedefe hasarını arttırıyor.
* Yeni bir talent eklemeyi planlıyoruz. Impending Doom: Bu özellik Metamorphosis ve Bane of Doom'un cooldown'unu düşürecek.
* Metamorphosis artık crowd control yapamayacak. Ayrıca Metamorphosis'in büyüleri Warlock büyülerine daha çok benzeyecek.
* Shadowburn artık %25 altı HP'ye sahip hedeflere daha fazla hasar verecek.

Warlock'da Mastery Talent Bonusları

Affliction
Spell Damage
Spell Crit
Shadow DoTs

Shadow DoTs: Shadow DoT'ları artık daha fazla hasar verir.

Demonology
Spell Damage
Spell Haste
Dempn Damage

Demon Damage: Metamorphosis ve Pet hasarlarını arttırır.

Destruction
Spell Damage
Spell Critical Damage
Fire Direct Damage

Fire Direct Damage: Direkt olarak Fire hasarı veren büyüklerin hasarını arttırır.
Alıntıdır...
Özellik soul burnler cok işe yarıyacak :D ve ayrıca scubusun fırlatması :D
  • 3 weeks later...
  • Author
catac ın 12644 numralı talent yapılandırması beta server da oyuna aktarıldı ama Bl!zz tarafından daha tam olarak kabul edilmemiş. Son gelişmeleri warlock açısından okudum ve şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki warlock lar hem affi olarak hem dest olarak oyunu resmen domine edecekler umarım bu talent ve spellere itiraz yükselmez çünkü uzun zamandır beklenen bir buff dı bu warlocklar açısından :D


[b]Affliction[/b][list][*][url="http://db.mmo-champion.com/s/1454/"]Life Tap[/url] artık spell power dan %50 yerine %100 etkilenecek[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/47203/"]Everlasting Affliction[/url] Corruption, Seed of Corruption ve Unstable Affliction' ın criritical vurma şansını 5/10/15% olarak artırıyor. (eskiden bonus damageyi 1/2/3% olarak artırıyordu). Ayrıca Drain Life, Drain Soul, ve Haunt 33/66/100% şans ile corruption' u target üzerinde yenileyecek. (Artık shadow bolt ile proclanmayacak)[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/47200/"]Death's Embrace[/url] Artık rakibin canı %25 altındaysa etki edecek. (Eskiden 20% idi)[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/32392/"]Shadow Embrace[/url] Artık 4. kademe talent. Eskiden 5. kademeydi. Cooldown ı yok.[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/47197/"]Eradication[/url] Artık 3. kademe talent eskiden 4. kademeydi[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/63108/"]Siphon Life[/url] Artık 2. basamak talent eskiden 4. basamaktaydı.[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/18095/"]Nightfall[/url] artık 5. kademe talent eskiden 3. kademeydi.[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/18372/"]Improved Drain Soul[/url] kalktı.[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/18829/"]Improved Bane of Agony[/url] artık [url="http://db.mmo-champion.com/s/18829/"]Doom and Gloom[/url] - oldu. Bane of Agony ve Bane of Doom damagelerini 5/10% olarak artırıyor.[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/86664/"]Soulburn: Seed of Corruption[/url] (5. basamak yeni talent) - Seed of corruption' a Soulburn etkisi katıyor. Seed of corruption patlarsa tüm düşmanlar corruption dan etkilenecek. Patlama başarılı olursa soulshard elde edilecek.[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/86667/"]Siphon Life[/url] (2. kademe geri geldi) - Corruption ile verdiğin hasarın ( Glyph of Siphon Life da varsa : 60/75 )%' si direk heal olarak gelecek.[/list]
[b]Demonology[/b][list][*][url="http://db.mmo-champion.com/s/30143/"]Demonic Aegis[/url] Artık Demon Armor ve Fel Armor spell' lerini 15/30% olarak artırıyor. (Eskiden 10/20% idi)[*][url="http://db.mmo-champion.com/s/47221/"]Empowered Imp[/url] Artık Imp'in Firebolt u 12% şans ile bir sonraki soulfire spell' ini 8 saniye boyunca instant yapacak.[/list]

Yanına imp almadan gezen lock kalmayacak :D


Not: Çeviride hata yaptıysam affola :)

Edited by ShadyRIDDLE

Ayın 30unda sabaha karşı güncelleme geldi. Son hali şu şekilde;

http://www.mmo-champion.com/content/1895-Cataclysm-Beta-Build-12644

Warriorlar için güncelleme yapayım;

ARMS

Overpower : Bekleme süresi 1 seniyeye düşürüldü.
Thunder Clap Verdiği hasar 25% arttırıldı
Strikes of Opportunity (yeni özellik) - %16 şansla vurduğumuz hasarlar anında normal hasarımıza %50 ekleyerek vuracak. Bu %16 şans mastery kastıkça artacak.
Colossus Smash (yeni özellik) Battle / Berserker Stance'de çalışacak - Hedefe silah gücü + 120 vuracak ve defanslarını zayıflatacak. Mortal Strike, Heroic Strike, Bloodthirst ve Overpower skillerimize 6 saniye hedefin armorunu düşürme şansı kazandıracak. / 30 Rage isteyecek, 5 yd range(melee range oluyor) içinden vurulacak, Instant olacak, 20 saniye bekleme süresi olacak.
Second Wind 6. kademeden 2. kademeye düşürülmüş talent ağacında. Ama pek kullanılacağını sanmıyorum.
Blood Frenzy 5. kademeden 4. kademeye düşürülmüş.
Sudden Death 4. kademeden 5. kademeye çıkarılmış. 3 puan yerine 2 puana düşürülmüş. Artık %9 şansla execute açılması yerine %5/10 şansla yeni özellik olan Clossus Smash'i resetleyecek. Ayrıca 5/10 rage saklayacak execute kullandıktan sonra. (Execute nerfinden sonra pek kullanışlı olmamaya başlamıştı zaten sudden death. Daha iyi olmuş bu)
Improved Slam artık slam'in cast süresini düşürmenin yanında hasarını %10/20 arttıracak. Güzel olmuş. Özellikle arms dpsler için. (Pvpde slam kullanan pek yoktu, yeni skillerin gelişi ile hiç olmayacaktır. Ama denemeden bilinmez tabi)
Taste for Blood artık overpower'ın critic şansını %20/40/60 olarak arttıracak. Tabi eski özelliğini de koruyor. 6 saniyede bir rend overpower'ı aktif hale getirecek.
Improved Overpower talenti taste for blood'a fazlası ile eklenerek silindi oyundan.
Drums of War (Tier 2) (yeni talent) - 2 talent puanı var bu özelliğin. hamstring, pummel, shield bash ve rage isteyen bütün shoutları(demoralizing, intimidating) %25/50 daha az rage istemesine sebep olacak. Mükemmel olmuş. Pvp açısından çok işlevli olacakır.
Blitz 2. kademeden 1. kademeye düşürülmüş.
Impale 2. kademeden 3. kademeye çıkarılmış.
Improved Hamstring 3. kademeye geri konulmuş. Artık %100 şansla attığın adamı 5 saniye yere bağlayacak. Verdiğin talente göre 60/30 saniyede bir çalışacak. 30 saniyede 5 saniye adamı yere bağlamak pvpde çok işlevli olacaktır.
Tactical Mastery 2. kademeye geri konuldu. Artık stance değiştirdiğimizde 25/50 rage saklayacağız. Güzel. Daha efektif oynama imkanı elde edeceğiz.

FURY

Bloodthirst bekleme süresi 3 saniyeye düşürülmüş. Dps açasından çok iyi. Warrior'ın normal rotasyonunda olan whirlwind nerf yedikten sonra (%80 weapon dmgden %50 weapon dmg'e düşürüldü) onun açığını kapatıyorlar.
Victory Rush artık bütün stancelerde çalışacak. (Bu konuda dikkatli olun, bazı stancelerde bug olabilir diye uyarı geçilmiş.)
Unshackled Fury (yeni özellik)- Skillerimizin biz enrage olunca bize sağladıkları faydanın %80 oranında artacağını belirtmiş. %10 oranında enrage olunca %18 oranında hasar verme gibi algılanabilir. Yada enrage regeneration canımızın %30'u yerine %30+%30'un %80ini verebilir) Ama muallakta biraz, denemek lazım.
Flurry 5. kademeden 3. kademeye düşürülmüş.
Heroic Fury 4. kademeden 5. kademeye çıkarılmış.
Raging Blow bekleme süresi 3 saniyeden 6 saniyeye çıkarılmış.Güçlü vuruş zaten. Fazla kaçmış olabilir.
Booming Voice 4. kademeden 5. kademeye çıkarılmış.
Fury in the Blood silinmiş. Aslında sağlam dps artışı veriridi ama Enrage düzeltilmiş, aynı şey sayılır.
Die by the Sword (Tier 5) (yeni talent) - Canımız ne zaman %20 veya altına düşse 4/8 saniye için bize %100 parry şansı veriyor. 2 dakikada 1 defa oluyor bu olay. Warrior'un survivality özelliğini arttırmak için süper olmuş. Keşke pvp'de kullanılabilse :D
Enrage artık 3. kademe değil 2. kademede. Artık senin melee vuruşların %3/6/9 şansla senin %3/7/10 fazla vurmanı sağlayacak. 12 saniye kalacak üzerinde. Ayrıca Armstaki Wrecking Crew ile aynı anda alınabiliyor. Bl!zz bilerek yapmış sanırım bunu. Fazla güçlü olursak değiştirilir.
Blood Craze artık 1. kademede
Improved Execute 3. kademeye çıkarılmışç. Arms warriroların sahip olmasını istemiyorlar buna. Ama normal.Lambs To The Slaughter talenti ile Mortal'dan sonra vurduğumuz execute %30 fazla vuracak zaten. Bir de bu olursa %20 fazla olarak, baya uçuk hasarlar görülebilirdi.
Armored to the Teeth silinmiş. İyi olmuş.
Rude Interruption (Tier 2) (yeni özellik) - yaptığın interrupt senin 30/60 saniye %5 fazla vurmanı sağlayacak. Güzel ama kullanılır mı bilmiyorum.


PROTECTION

Shield Block artık 30 saniye değil 1 dakika bekleme süresine sahip.
Critical Block (yeni özellik) - Blok ve kritik blok şansını %10 arttırıyor. Mastery özelliğin arttıkça bu oran da artacakmış.
Shockwave now deals [ 75% of AP ] damage. (Up from 38% of AP) Shcok Wawe'in verdiği hasar hemen hemen %100 oranında arttırılmış.
Warbringer 6. kademeden 5. kademeye indirilmiş.
Devastate'in eklediği hasar %66'ya çıkarılmış.
Damage Shield artık attack powerının %20/40'ı kadar hasar verecek. (eskiden strengthinin %20/40'ı kadar veriyrodu)
Improved Revenge 3. kademeden 2. kademeye düşürülmüş
Incite artık cleave ve thunder clap'ı etkilemir. Artık Heroic Strike critic vuruşun %33/66/100 şansla bir sonraki heroic strike vuruşunu critic yapıyor. Bu olay 6 saniyede 1 kere olabiliyor. Dps açısından daha önemli bir özellik. Furyler kaçırmayacaktır.


Son açıklamalar bu. Arms özellikleri çok iyi. Warrior'un daha rahat oynaması için güzel değişiklikler yapmışlar. İlerde bütün talentleri tek tek çevirir yazarım.
Druid Balance'de Starsurge ve Solar Beam gibi yeni yetenekler eklenmiş gayet hoş olmuş bir de mantar var da onun videosunu bulamadım daha, bunlara ek olarak eclipse talentindeki açılan bufflar artık karakter barımızın altına eklenmiş ne zaman hangisinin açılacağı gösteriliyor.
http://www.youtube.com/watch?v=gUTvnpqglVc bu videoda görebilirsiniz.
youtube açamayanlar ktunnel'den girip ''druid cataclysm moonkin'' şeklinde aratırlarsa çıkacaktır :)
Improved Hamstring 3. kademeye geri konulmuş. Artık %100 şansla attığın adamı 5 saniye yere bağlayacak

merhaba ''kaçılamayan warriorlar''

Diğer bütün yenilikler ok ama bu tekrar warrior patlaması yaratır.Sırf bunun için warri kasarım yani.
Dis pri ye bayıldım ama shadow da harika olmuş bence ... Dual talent a dewam edicez anlaşılan dis + shadow.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...